- Nags.

Jobbar egentligen ett "split" idag, vilket betyder 12-3, 6 - cl. Men eftersom det är så lugnt på Nagsan en söndagskväll som denna fick jag gå hem en timme nu mellan 22-23. Det firar jag genom att lägga mig på soffan med Hobbson, ta av mig skorna och filosofera om livet.

En sak jag inte förstår förresten. Varför tar engelsmännen och amerikanerna inte av sig skorna? Jag menar. Man har väl skor på sig utomhus för att inte släpa med sig skiten in sen? Eller har jag missuppfattat hela idén med skor?

Och förresten. Ännu en anledning till varför man inte ska direktöversätta uttryck.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Anledningen att man har skor ute måste främst vara för att det inte ska göra så ont att gå. Plus att dom värmer en aning. Att dom inte tar av sig beror helt och hållet på att dom är lata och dumma. Lata för att dom inte orkar. Dumma för att dom inte fattar att det blir skitigt inne.

2010-11-15 @ 06:44:23
URL: http://comeandgetsome.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0