- Lyckorus.

Jag måste bara få ut lite lycka innan jag kryper i sängen. Jobbade kvällsskiftet idag, 17 - stängning, och lyckan sitter ju verkligen inte i det. För det skiftet, en fredagskväll, är rena helvetet och förstår inte hur alla andra pallar av det. Jag kan ju åtminstone ventilera lite genom att svära på svenska. Baren är så packad av människor att du kommer vare sig in eller ut.

Men. Anledningen till lyckan är att när den sista medelåldersbritten som förmodligen heter Harrold, Richard eller Eric har lämnat baren och vi låser dörren - då beställer personalen kinamat, tar en varsin pint och bara sitter och pratar, och det finns nog inget mysigare. 

Utöver det serverade jag en snubbe idag som helt plötsligt sa, på väldigt knackig svenska: Det finns inga kor på isen idag. Och nej, det gör det nog inte svarade jag på vad jag hoppas var bättre svenska. Sen var det liksom slutdiskuterat.

Men nu såhär i efterhand kan jag inte låta bli att fundera. Varför lär man sig just den meningen? Vilken del av Sverige har hans lärare befunnit sig i, då de tydligen verkar ha problem med kor på isen? Och kommer han någonsin få använda sin enda fullständiga svenska mening i ett vettigt sammanhang? Spännande.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0